6 tipů pro efektivní SEO copywriting

SEO optimalizace je nedílnou součástí každého moderního webu. Představíme si její podstatné součásti, které Vám pomohou získat návštěvníky a přeměnit je na zákazníky.

SEO optimalizace a efektivní copywriting Vám pomohou získat zákazníky

1. Základem je správné naprogramování

Kvalita SEO v podstatě určuje, na jakém místě se web zobrazí při vyhledávání konkrétního slova či slovního spojení. Až na výjimky platí, že čím propracovanější optimalizace, tím výše se Váš web na daný dotaz zobrazí a tím více lidí oslovíte. K tomu, aby toto vůbec bylo možné, je potřeba, aby vyhledávače bez potíží přečetly kód vašich stránek a indexovaly jeho obsah. Další částí je vlastní popis webu v kódu, přesněji název a popis. A pak spousta drobností jako správné pojmenování fotografií a podobně.

Souvisejících činností je opravdu mnoho a většinu věcí provádí již programátoři při vytváření webu. Kvalitní textař poté zpravidla jen provede rychlou analýzu, upraví popisky, případně Vám poskytne náměty ke zlepšení.

2. Analýza klíčových slov

Váš web charakterizuje několik klíčových slov a spojení. V případě například tohoto webu by klíčová slova mohla být tato:

  • copywriter,
  • copywriting,
  • texty na web,
  • textař,
  • vytváření textů,
  • pr strategie,
  • SEO optimalizace,
  • mgr. radek šikýř atd.

Protože se SEO optimalizací tohoto webu zabývám postupně, zobrazí se na první stránce vyhledávání pouze při zadání velmi konkrétního dotazu. Pokud do Google zadám „Mgr. Radek Šikýř“, bude tento web vidět na prvním místě. Jakmile ale zadám „copywriter“, tak na prvním místě není.

Cílem SEO optimalizace je najít veškerá uživateli vyhledávaná slova a spojení, která mají relevantní vztah k Vašemu webu. Ta je třeba poté zakomponovat do vlastního textu.

3. Vytvoření textu

Máte-li slova, je na čase vytvořit text. Ten by ale vždy měl být primárně určen pro čtenáře, nikoli pro vyhledávače. Proto je zpravidla potřeba vytvořit textu více, ideální je k tomu blog. Někteří copywriteři preferují co nejvíce tematických článků s tím, že s množstvím textu se objeví více klíčových slov a tím se zlepší pozice webu. Nicméně u prodejních webů je lepší variantou tvořit specifická díla s přidanou hodnotou pro čtenáře na jedné straně a s obsahem klíčových slov na druhé.

Jinak řečeno, nepotřebujete mít na webu 100 článků, pokud je vaším primárním cílem prodávat jeden produkt. V závislosti na konkurenci jich stačí mnohem méně přesněji cílených.

4. Formátování textu

Vytvořený text je potřeba správně naformátovat. Nadpisy i podnadpisy několika řádů pomáhají čtenářům i vyhledávačům v orientaci, takže jsou rozhodně užitečnější, než když je text nezformátovaný.

Pomůže rovněž i tučné zvýraznění, mělo by se ale používat s rozvahou. Nadmíra zvýraznění znepřehlední orientaci, takže potenciální čtenář text raději přeskočí, než by se jím zabýval.

Copywriting, o čem to je?

5. Udržování náskoku

Jakmile se jednou dostanete na vrchol, musíte počítat s tím, že se najde spousta lidí, kteří Vás budou chtít předběhnout. Proto je třeba neusnout na vavřínech a věnovat se optimalizaci i nadále průběžně. Případně se velmi osvědčily tematické weby, tzv. microsites.

6. Související činnosti

Je mnoho dalších věcí, které ovlivňují kvalitu SEO. Mezi ty nejvýznamnější patří především zpětné odkazy. Pokud na Vaše stránky budou často odkazovat tematické weby, zvýší to Vaše hodnocení ve vyhledávačích. Podobně funguje i aktivita na sociálních sítích či dokonce Vámi nahraná YouTube videa. Konkrétní tipy na související činnosti by vždy měly vycházet z podrobné analýzy konkrétního webu.

Leave a Reply

Naše adresa

Napište nám