6 úprav, kterými zvýšíte důvěryhodnost e-shopu
Získání prvního dojmu z vašich stránek trvá návštěvníkovi pouze několik vteřin. Během nich zhodnotí, zda je pro něj e-shop důvěryhodný a zajímavý. Pokud si jej po tuto dobu udržíte, máte částečně vyhráno.
Zákazníci nakupují na internetu čím dál raději. Zároveň si ale více vybírají, komu poskytnou své osobní údaje či informace o platební kartě. Nikdo se nechce stát obětí phishingu, malware či přímo podvodu. Z tohoto důvodu je potřeba, aby vaše stránky působily důvěryhodně od prvního pohledu. Pokud tomu tak není, projeví se to ve vysoké míře okamžitého opuštění.
Jak se pozná, že je společnost důvěryhodná
UXMag vytvořil studii, ze které vyplynulo 5 bodů, podle kterých se z pohledu zákazníků pozná důvěryhodná firma.
- Firma či e-shop má morální standardy. Postupuje podle zákona, je spravedlivá, stará se o potřeby zákazníků.
- Produkt má ty funkce, které od něj spotřebitel očekává. Když píšete e-mail a stisknete „Odeslat“, očekáváte odeslání zprávy. Stejně jednoduše musí fungovat i produkt.
- Uváděné informace musí být úplné, pravdivé a objektivní.
- Produkt je kvalitní. Můžeme jej používat bez obav o své informace či zdraví.
- Společnost stojí na straně zákazníka a ochrání ho. Nakupující se nemusí bát o své osobní údaje či údaje o platební kartě. Vše je dostatečně zabezpečeno.
Nyní těchto 5 bodů zakomponujeme do úprav, které můžete na svém e-shopu provést.
1. Zapracujte na designu
Design stránek je to první, co návštěvník webu vidí, logicky je tak pro první dojem nejdůležitější. Dnes si můžete vybrat z mnoha šablon či unikáních řešení, které vypadají dobře, a při tom nejsou příliš nákladná. Největším prohřeškem je starý, mnoho let neaktualizovaný vzhled, nebo příliš agresivní design. Ukázkou moderního e-shopu je například Jena-nabytek.cz od ShopSys.
Jednoduchý vzhled doplňuje na první pohled jasné sdělení. Na druhou zastaralý design e-shopu Masaznikresla.cz už má své nejlepší dny viditelně za sebou.
Pokud naleznete totožné zboží za stejnou cenu, na kterém z těchto e-shopů si jej spíše objednáte a zaplatíte předem platební kartou? Většina z nás by volila první e-shop. Už pouze z toho důvodu, že moderní vzhled předznamenává aktuální a bezpečnější platební metody.
Kromě designu byste neměli na svém e-shopu opomenout tyto body:
- základní rozvržení webu by mělo být pokud možno jednoduché
- vyvarujte se odstavcům psaným velkým písmem
- pro odstavce volte takové fonty, které se dobře čtou
- vyvarujte se gramatickým chybám
- nepoužívejte laciné obrázky
Pokud máte dostatek prostředků, je lepší namísto používání šablon poptat služby webdesignéra nebo alespoň odborníka, který s vámi vzhled stránek prokonzultuje.
2. Přidejte člověka či maskota
Lidé rádi vidí, že za jejich objednávkou stojí někdo, kdo má zájem na tom, aby vše proběhlo hladce. U menších projektů je tak ideální vložit na stránky fotografii zakladatele, vedoucího, popřípadě celého týmu, u větších může celou roli převzít maskot. Zeleného mimozemšťana od Alza.cz zřejmě zná každý z nás.
Stránky Superzoo.cz od Shopsys zobrazují na stránkách jednu ze svých zaměstnankyň. Zároveň si všimněte na první pohled viditelných kontaktů a možnosti najít provozovnu.
Další kroky, kterými můžete posílit důvěru ve vaše stránky jsou:
- citace z webů či novin, které se o vás zmiňovaly
- hvězdičkové hodnocení od zákazníků na Heurece, Najisto, Aukru apod.
- jasná výzva k akci
3. Udržujte e-shop aktuální
Kromě pravidelných aktualizací, které jsou důležité kvůli SEO, je potřeba jednou za čas zkontrolovat aktuálnost uváděných informací. Je stále platný ceník dopravy, kontakty či popisky produktů? Vyhraďte si také čas na prohlédnutí blogu, abyste se ujistili, že tam není nic, co by mohlo zmást potenciálního zákazníka.
4. Zakomponujte bezpečnostní symbol
Ať již půjde o zámek ve spojitosti s on-line platbou či jiný symbol, návštěvník by měl snadno vidět, že vám záleží na jeho bezpečnosti. Většina platebních bran vám usnadnila práci a nabízí ikonky s tematikou bezpečnosti, které si můžete vložit na hlavní stránku e-shopu nebo do patičky. Stejnou službu udělá Heureka.cz a její widget Ověřeno zákazníky.
Například o bezpečnosti e-shopu Maxikovy-hracky.cz nepochybuje zřejmě nikdo.
5. Ukažte svoji aktivitu
Stránky na Facebooku a likebox s počtem fanoušků na hlavní stránce je již prakticky nezbytnou součástí většiny webů. Udržujte své stránky na Facebooku aktuální, zapojujte se do diskuzí, odpovídejte na dotazy a komentáře. Dejte najevo, že jsou pro vás zákazníci důležití.
6. Přidejte na stránky možnost snadného kontaktu
Uvést na sebe e-mailovou adresu v nic neříkajícím formátu info@nekdyodpovime.cz mnoho důvěry nevyvolá. Doplňte do kontaktních informací telefonní číslo, adresu provozovny, pokud máte, a ideálně také formulář, na kterém vás budou moci návštěvníci kontaktovat. Moderním trendem je aplikace chatu, která se zobrazuje na každé stránce.
Českým premiantem v dostupnosti zákaznické podpory je Damejidlo.cz, jehož pracovníci jsou s několika výjimkami na chatu k dispozici 7 dní v týdnu.
Závěr
Důvěryhodný je takový e-shop, který působí moderně, aktivně, stará se o své zákazníky a umožňuje jim kontakt, kdykoli je potřeba. Zároveň za ním stojí konkrétní sympatičtí lidé s příběhem. Zapracujte tyto úpravy na svůj e-shop a uvidíte pozitivní vliv na obrat i pokles míry okamžitého opuštění stránek. A pokud chcete získat ještě více objednávek, nezapomeňte vytvořit perfektní stránku O nás.
Leave a Reply
You must be logged in to post a comment.