6 úprav produktové stránky pro zvýšení konverzí

Produktová stránka je jedním z hlavních míst, na kterém se zákazník rozhoduje o potenciálním nákupu. Právě zde může nejenom vložit zboží do košíku, ale také zcela e-shop opustit. Představíme 6 úprav, kterými si jej na stránkách udržíte.

6 úprav e-shopu pro zvýšení konverzí

Při optimalizaci e-shopu se většinou klade důraz na hlavní stránku a nákupní proces, na detail produktu již nezbývá čas. Při tom právě tato stránka je místem, kde se zákazník poprvé rozhoduje o nákupu. Krásně napsané texty a propracované fotografie dokážou spolu s představením hlavních výhod a sociálním důkazem přesvědčit více návštěvníků ke koupi. Ukážeme tipy, jak detail produktu vylepšit.

1. Přidejte často kladené otázky

Zákazníci často váhají s koupí kvůli nezodpovězeným otázkám. To můžete sice částečně eliminovat pomocí chatu, ale zvláště technicky méně zdatní návštěvníci se mohou bát zeptat. Sekce s často kladenými otázkami může pomoci zvýšit konverze až o 69 %, podle studie Optimizely.com.

Otázky k zodpovězení můžete lze na základě těch, na které se vás lidé skutečně ptají, popřípadě je sami odhadnout.

2. Integrujte Livechat

Livechat umožňuje okamžitou komunikaci mezi zákazníkem a prodejcem. Na českém e-commerce je poměrně oblíbený díky své relativně snadné implementaci a pozitivnímu vlivu na prodeje. Pokud jej na e-shopu nemáte, pouvažujte nad jeho integrací. Umožníte tím zákazníkům zeptat se prakticky na cokoli a zároveň budete v jejich očích působit důvěryhodněji. Livechat používá například e-shop Rumako.cz

Lifechat Rumako

Pro pozitivní vliv na konverzi vás zákazník nemusí ani přímo kontaktovat. Už pouze skutečnost, že jste v případě potřeby k dispozici, má kladný vliv na prodeje.

3. Zobrazujte produktová videa nebo 3D fotografie

Velkou nevýhodou nakupování on-line je skutečnost, že zákazník nemůže daný produkt vyzkoušet. Produktové fotografie tuto nevýhodu částečně eliminují, nicméně skutečný pocit z detailního prohlédnutí nenahradí. Lepším řešením je proto implementace videí či 3D fotografií, díky nimž získá zákazník lepší představu. Jak taková 3D fotografie může vypadat, zjistíte například na e-shopu Silverrepublic.cz.

Silverrepublic 3D fotografie

4.Povolte uživatelské recenze

Zákazník na vašem e-shopu přemýšlí, zda může věřit vám i produktu, který nabízíte. Recenze pomáhají rozptýlit jeho obavy, a to ať už přímo na vašich stránkách, nebo například na Heureka.cz. Je-li váš e-shop možné hodnotit z Heureky, nezapomeňte na hlavní stránku přidat postranní panel „Ověřeno zákazníky“. Takto u produktů zobrazuje hodnocení e-shop Okay.cz.

Okay.cz hodnocení

Bez ohledu na recenze od Heureky doporučuji uvádět recenze i u samotných produktů na e-shopu. Usnadníte tím zákazníkům výběr.

5. Zvýrazněte ocenění a klíčové vlastnosti

Pokud se vámi nabízené zboží dočkalo ocenění nebo má klíčové vlastnosti, na které část zákazníků slyší, uveďte jejich přehled. Každá certifikace má svůj význam, zejména pokud zdůrazňuje bezpečnost či původ. Samozřejmě tyto vlastnosti můžete napsat v popisu, ale z marketingového hlediska je mnohem účinnější, pokud je uvedete ve formě loga či odznaku. Inspirovat se můžete na stránkách Global-wines.cz

Global vines medaile

Většinou můžete použít ta loga a označení, která nese samotný výrobek, například BIO. Ale schopný grafik vám dokáže navrhnout i jiná legislativní cestou neošetřená loga. Výborně působí například „TOP kvalita“, „Vyrobeno v Česku“ a další.

6. Prezentujte záruku vrácení peněz

Pokud nevyrábíte zboží na zakázku, pravděpodobně se vás vztahuje povinnost vrátit zpět kupní cenu produktu, pakliže zákazník odstoupí od smlouvy ve 14denní lhůtě. Je to něco, co většina e-shopů nenápadným písmem skrývá v obchodních podmínkách namísto toho, aby využily reklamní potenciál.

Co více může přesvědčit zákazníka ke koupi, než na první pohled viditelná záruka, že mu v případě nespokojenosti vrátíte peníze? Dejte mu viditelně najevo, že pokud nebude s produktem spokojený, o peníze nepřijde. Může to vypadat podobně jako na e-shopu Zivyplot.cz

Záruka vrácení peněz

Tímto způsobem lze vytvořit poutavý odznak, který zákazníky zaujme, a při tom jim s jeho pomocí nabídnout něco, na co stejně mají nárok.

Závěr

Ať již provozujete malý či velký e-shop, v tomto článku jste mohli nalézt mnoho inspirací k vylepšení stránky s produkty. Vyzkoušejte to, co považujete ze svého pohledu za nejzajímavější, a při vyhodnocení po několika měsících poznáte, nakolik to ovlivnilo vaše prodeje.

Článek byl vytvořen pro Shopsys.cz

Leave a Reply

Naše adresa

Napište nám