6 úspěšných marketingových strategií na Facebooku

Marketing na Facebooku nabízí široké možnosti cílení, nespočet kampaní a více než 4 miliony potenciálních příjemců v ČR mezi 18-65 lety. Není proto divu, že jej k propagaci využívají malé i velké společnosti napříč segmenty. Představíme 6 úspěšných marketingových strategií, se kterými diváky oslovíte.

37181942 - kiev, ukraine - january 24, 2015: facebook thumbs up sign printed on paper and placed into shopping cart on white background. facebook is a well-known social networking service.

1. Reklamy pro potenciální zákazníky (Lead Ads)

Lead Ads jsou výbornou možností pro získání nových zákazníků. Umožňují získávat kontakty a vytvářet tak databáze pro e-mail či telefonní marketing. Kouzlo tkví především v uživatelské přívětivosti, zájemce o sobě poskytne údaje stejně jednoduše, jako je likenutí či sdílení příspěvku. Všechna data, která potřebujete, Facebook automaticky předvyplní dle údajů z profilu zájemce. Ten je pak pouze zkontroluje a odešle. Ukázka fungování pochází z Newsfeed.cz

facebook-leadads

Více informací o Lead Ads se můžete dočíst přímo na stránkách Facebooku.

2. Připomenutí zboží

Pokud si potenciální zákazník na vašich stránkách prohlédl určité zboží, můžete mu ho pomocí dynamických reklam připomenout. Podrobnější informace včetně detailního návodu na vytvoření jsme vám nedávno představili v článku Jak automatizovat reklamy na Facebooku. Dynamické reklamy lze rovněž využít pro upsell, cross-sell či opuštěný košík, což detailněji rozebereme v následujících bodech.

3. Opuštěný košík

Nemilou skutečností je, že větší část zájemců o produkt svůj nákup z nějakého důvodu nedokončí. V takovém případě existuje několik možností, jak získat zákazníka zpátky, dynamická reklama na Facebooku patří mezi ty nejúčinnější. Zboží lze zájemci jednoduše připomenout, poskytnout mu drobnou výhodu v pohodě slevy či dopravy zdarma, popřípadě vyzkoušet něco originálního. Ukázka pochází z Inspiredworlds.com

facebook-opusteny-kosik

4. Poděkování zákazníkovi

Většina marketingových specialistů ví, že oslovit a získat nového zákazníka je náročnější a dražší, než přesvědčit ke koupi člověka, který již na e-shopu nakoupil. Řečí čísel, pravděpodobnost nákupu nového zákazníka se pohybuje mezi 5-20 %, u stávajícího jde o 60-70 %. Možná ještě více zajímavá je skutečnost, že průměrná hodnota objednávky u stávajícího zákazníka je o 33 % vyšší.

Dynamické reklamy na Facebooku umožňují snadno oslovit zákazníka, který u vás nakoupil. Můžete pro něj vytvořit osobní vzkaz či video, které posílí jeho vztah ke značce. Například e-shop Startup Drugz vytvořil pro zákazníky po nákupu osobní poděkování přímo od CEO.

facebook-thank you

5. Reklamy na nové výrobky pro stávající zákazníky

Se zacílením na stávající zákazníky souvisí i propagace nových produktů, které u nich zabodují s vyšší pravděpodobností a tedy i nižšími náklady. Copywriting je možné stylizovat tak, aby na zákazníky nabídka působila dojmem exkluzivní odměny za věrnost.

6. Kampaně na přivedení nových zákazníků

Až na první případ byly všechny zmíněné strategie postavené na retargetingu, což je sice velmi účinný nástroj, neobejde se však bez přílivu nových návštěvníků na váš e-shop. Proto je vždy vhodné mít zároveň spuštěnou kampaň, jejímž cílem bude přivádět potenciální zákazníky na vaše stránky. Taková kampaň je na první pohled méně výhodná, vyznačuje se relativně nízkou mírou prokliku a naopak vyššími náklady než retargetingové kampaně. Nicméně existují možnosti, jak její výkon zvýšit.

Podobné okruhy uživatelů

Pokud již máte na Facebooku vybudované okruhy uživatelů, můžete využít cílení na podobné okruhy, v angličtině „Lookalike audience“. Sociální síť při této volbě zacílí na uživatele s podobnými charakteristikami, čímž se zvýší pravděpodobnost jejich oslovení.

Přehledy pro okruhy uživatelů

Okruhy uživatelů ve vašem Facebook Business Manageru umožňují získat značné množství informací o fanoušcích vaší stránky, pokud jich je více než 1000. Data lze dále filtrovat s cílem zjistit zájmy či demografické údaje, které nejvíce specifikují vaší cílovou skupinu. Získané informace se následně mohou stát součástí vaší kampaně.

fb-audience

A/B testování

Prakticky u všech reklam je žádoucí provést A/B testování s cílem vytvořit nejefektivnější oslovení. Na Facebooku je celý proces velmi zjednodušený. Stačí vytvořit 2-3 varianty copywritingu, 2-3 varianty vizuálního stylu a následně vše spustit s omezeným rozpočtem. Po týdnu výsledky analyzujete a dále pokračujete s kampaní, která přinesla nejlepší výsledky, popřípadě vytvoříte další varianty.

Vše pro úspěšný základ

Zmíněných 6 strategií je základem pro vybudování dlouhodobého marketingového plánu na Facebooku, který bude zároveň získávat nové kontakty i generovat zakázky. Experimentujte i s dalšími možnostmi na sociálních sítích, a pokud již máte svojí oblíbenou strategii, podělte se o ni v komentářích.

Článek byl vytvořen pro Shopsys.cz

Leave a Reply

Naše adresa

Napište nám