Jak založit účet pro prodej na Amazonu
Jste rozhodnutí navýšit své zisky prostřednictvím Amazonu? Pro Expando.cz jsem připravil názorný návod vysvětlující jednotlivé kroky registrace. Lze ji provést na jakékoli jazykové mutaci Amazonu v rámci Evropy, v článku se vychází z anglické verze Amazon.co.uk.
Odkaz na registraci naleznete hned na hlavní stránce Amazon.co.uk v patičce pod názvem Sell on Amazon. Klikněte na tlačítko Start
Selling a ponechte zaškrtnuté „Sell in all EU marketplaces automatically“. Tímto vám bude stačit jediná registrace pro celý evropský trh.
Předpokládejme, že ještě na Amazonu nemáte žádný účet a budete jej nyní vytvářet. V prvních krocích registrace zadáte svůj e-mail, jméno, zvolíte si heslo.
Na další stránce zvolíte, ve které zemi vaše společnost sídlí, a odsouhlasíte podmínky. Po zpracování se zobrazí formulář, v němž vyplníte údaje o vaší společnosti.
Předpokládejme, že se registrujete jako s.r.o., tedy „Limited“. Na první otázku, zda máte registrační číslo (IČO), odpovíte „Yes, I do“ a zvolíte možnost „Privately-owned“, tedy v privátním vlastnictví. Následně vyplníte název, právní formu (s.r.o., Ltd.), IČO, datum založení. Zaškrtnete, že jste srozuměni s daňovým ujednáním (VAT Agreement), doplníte DIČ a registraci. Uvedete počet vlastníků, Amazon je bude ověřovat.
Následující kolonky jsou určené pro vaši adresu, volbu jména, které se bude zobrazovat uživatelům, a adresu zákaznického servisu. Pokud je jiná, než registrovaná adresa, doporučujeme uvést. Po potvrzení následuje stránka pro uvedení kontaktů.
Na stránce vyplníte údaje o své osobě, u položky „Identity document type“ zvolte „EU National Identity Card“, což je Občanský průkaz. Uvedete jeho číslo a datum expirace.
Amazon se dále ptá na vaši adresu (doporučujeme vyplnit bez diakritiky) a telefonní číslo. Nezapomeňte zaškrtnout, že jste schopni dodat dokument potvrzující bydliště (např. výpis od telefonního operátora či z bankovního účtu) ne starší než 90 dní v jednom z jazyků, který Amazon podporuje, například v angličtině. Poslední dvě otázky se ptají na to, zda jste oprávněným zástupcem společnosti a jejím skutečným vlastníkem.
Na další stránce vyplníte informace o kreditní kartě a poté přejdete k ověření.
Zde si Amazon ověří vaše telefonní číslo. Výchozí možnost je nastavena na zavolání, nicméně jednodušší možností je přepnout na „Send me a text message“, tedy SMS. Opište kód, který vám dorazí na telefon, a přejděte na další stránku již se shrnutím. Zde můžete ještě zkontrolovat či změnit zadané údaje a následně klikněte na „Complete Registration“.
Gratulujeme, úspěšně jste se registrovali jako prodejce do Amazonu!
Výplata tržeb na Amazonu
Po úspěšné registraci a ověření ze strany marketplace můžete okamžitě začít s prodejem ve vybraných kategoriích. Výplata tržeb probíhá v 14denních cyklech dle data vaší registrace s tím, že dalších 5 pracovních dnů trvá její doručení na váš bankovní účet. První výplata je možná zpravidla měsíc po vaší registraci za předpokladu, že na Amazonu uvedete svůj bankovní účet. Výši vyplacené částky ovlivňují provizní poplatky, reklamace zákazníků a další skutečnosti, které Amazon vždy uvádí.
Approval categories
Ve většině kategorií můžete spustit prodej okamžitě po registraci, jiné vám však budou zapovězené, dokud nezískáte speciální povolení od Amazonu. Jde o kategorie Beauty, Clothing, Electronics Accessories, Grocery, Jewellery, Watches, Beer, Wine & Spirits, Health & Personal Care a Personal Care Appliances, ve vánočním období také Toys & Games. Povolení k prodeji získáte kontaktováním podpory.
Důvodem k omezení prodejů je snaha Amazonu poskytnout zákazníkům garanci klientského přístupu. Proto je pro udělení povolení třeba splnit určité standardy, zejména:
V rámci jednotlivých kategorií je dále potřeba splnit další podmínky. Obecně nejtěžší je získat povolení k prodeji kosmetiky, produktů pro zdraví či potravin, neboť Amazon bude vyžadovat množství dokumentů. Pokud chcete toto zboží prodávat, obrňte se trpělivostí.
O něco jednodušší je situace u oděvů, obuvi a doplňků. Zde Amazon vyžaduje, abyste vyplnili přihlášku, dokázali vytvářet fotografie oblečení splňující standardy (šířka alespoň 500px, čistě bílé pozadí), dodali soubor „Flat file“ s ukázkami popisů zboží, měli ujasněný byznys model a nakupovali přímo od výrobce či byli sami vlastníky značky. Počítejte s tím, že kritéria zpravidla nesplníte na první pokus a budete o povolení žádat znovu.
U zbývajících kategorií je situace podobná jako u oděvů s tím rozdílem, že není potřeba „Flat file“.
Leave a Reply
You must be logged in to post a comment.