Jak a kdy používat na eshopu vyskakovací okna

Vyskakovací okna neboli pop-upy dokážou návštěvníky webu naštvat. Zjeví se zničehonic, překryjí celou stránku a nutí vás hledat ten křížek vpravo k uzavření. Jenže provozovatelé eshopů jako by to nevnímali a nestále na stránky nasazují nové a nové typy. A vědí proč. Účinnost pop-upů je oproti jiným metodám několikanásobně vyšší. V článku si rozebereme, jak a proč vyskakovací okna fungují, co může být jejich obsahem a jak je správně používat.

 Pop-up vyskakovací okno

Vyskakovací okna poskytují velmi silný podnět, který na návštěvníky oproti jiným možnostem propagace podstatně zabírá. Na blogu AWeber například zkoumali, kolik lidí se registruje k odběru novinek za použití výrazného postranního banneru, a kolik po zprovoznění vyskakovacího okna. Závěr byl jednoznačný. U postranního banneru se k odběru novinek přihlásilo 0,4 % návštěvníků, tedy 4 z 1000. Po zprovoznění vyskakovacího okna se odběr zvýšil na 5,5 %. Přihlásilo se tak 55 lidí z 1000 návštěv.

Průzkum aweber popup

Průzkumů na toto téma existuje více a prakticky všechny potvrzují nárůst registrovaných uživatelů po implementaci vyskakovacího okna, namísto klasického formuláře k odběru novinek. Což je opravdu důležité, pokud si uvědomíme, jak nízká je standardní míra konverze. Šance, že u vás zákazník po vstupu na stránky skutečně nakoupí, může být například 1 %. S vyskakovacím oknem se ale několik dalších dodatečných procent dostane do vaší emailové databáze a vy tak dostanete druhou šanci je zaujmout s minimálními náklady.

Samozřejmě, účinnost vyskakovacích oken je silně závislá na spoustě faktorů.

Nevýhody vyskakovacích oken

Nabízí se poměrně jednoduchá otázka. Když jsou vyskakovací okna tak účinná, proč je nepoužívají všichni? Odpovědi na tuto otázku jsou v zásadě tři.

  1. Zejména zkušenější návštěvníci nemají vyskakovací okna v oblibě. Někteří tak kvůli nim vaše stránky z principu okamžitě opustí.
  2. Při špatném naprogramování nebo složitých skriptech může vyskakovací okno zpomalit čas načítání stránek. Což je problém pro konverzi i SEO.
  3. Cokoli jiného, než správné sdělení ve správný čas, vám může odlákat potenciální zákazníky.

Jak lze vidět, nevýhody vyskakovacích oken rozhodně nejsou zanedbatelné. Je tak na každém provozovateli eshopu, zda je bude používat či nikoli. Správnou strategií lze některé z těchto bodů eliminovat. Například takové vyskakovací okno na webu Hyperslevy.cz může zákazníka i potěšit.

hyperslevy

Typy vyskakovacích oken

Existuje mnoho typů vyskakovacích oken v závislosti na tom, kdy a jak se mají objevit. Podíváme se na 5 nejčastějších.

  1. Časový pop-up. Zobrazí se tehdy, pokud zákazník stráví na webových stránkách určité množství času. Prodleva může být minimální, jako v případě již zmíněného webu Hyperslevy.cz, nebo naopak delší. Například při nastavení na 60 vteřin a více máte jistotu, že se okno zobrazí pouze návštěvníkům, které jste již nějakým způsobem zaujali.
  2. Obsahový pop-up, někdy také označované jako „kontextový“. Objeví se tehdy, pokud návštěvník zavítá do určité sekce vašich stránek, kterou sami specifikujete.
  3. Scrollovací pop-up. Hodí se především pro blogy či jiné obsahové weby, neboť se zobrazí až poté, co návštěvník posune stránku níže.
  4. Exitový pop-up. Používá sledování kurzoru a jakmile vyhodnotí záměr stránky opustit, nechá vyskočit okno například s nabídkou slevy výměnou za registraci. Tento typ je velmi rozšířený na amerických webech, v českém prostředí spíše výjimečně.
  5. Pop-out. Tento typ se od ostatních zásadně liší v tom, že překryje pouze malou část stránky a nenaruší tak její prohlížení. V České republice je velmi populární, používá jej například Heureka.cz pro zobrazení hodnocení webu. Zásadně však rozšířila varianta s chatem, kterou u nás zřejmě nejvíce proslul Slevomat.cz. Součástí oken může být zvukový doprovod.

Typy vyskakovacích oken se mohou samozřejmě kombinovat. Například web E-profesor.cz zaměřený na B2B má na stránkách pop-out okno, které se po nastaveném čase automaticky otevře.

E-profesor

Nastavujeme vyskakovací okno

Pokud jste se rozhodli implementovat vyskakovací okno i na váš eshop, čeká vás několik rozhodnutí. Detailněji probereme tři nejdůležitější.

1. Kdy se má okno objevit

Rozdílné načasování přináší rozdílné výsledky. Můžete vyzkoušet několik variant pop-upů s různým nastavením, abyste zjistili, které přináší ten nejlepší výkon. Budete-li pomocí oken získávat adresy pro newslettery, nejvíce jich obdržíte, pokud okno zobrazíte ihned po vstupu návštěvníka na stránky. Na druhou stranu ale tímto způsobem získáte do adresáře velké množství kontaktů od lidí, kteří reálně nemají o vaše zboží si služby zájem. Registrovali se ještě před tím, než si mohli stránky prohlédnout, a při nejbližší příležitosti se opět hromadně odhlásí.

Experimentujte s různými možnostmi a různým nastavením. Jedině tak budete moci porovnat, co je pro vás nejlepší. Barevně vyladěný pop-up má například Bonami.cz

bonami

2. Co má okno říkat

Vyjma klasické registrace do newsletteru můžete vyzkoušet další možnosti jako:

  • Zobrazení speciální nabídky (DOPRAVA ZDARMA u nákupu nad 1000 Kč)
  • podpoření prodeje některého sortimentu (Nová kolekce 2015 v prodeji. PODÍVAT SE)
  • nabídnutí drobné slevy (10 % sleva na váš první nákup! Použijte kupon CHCISLEVU)
  • získání zpětné vazby (Jak se vám líbí tyto strány? 0-10)

Následující ukázka pochází ze Slevomat.cz. Všimněte si, že nikde není zmínka o registraci, ale naopak o tom umožnit zákazníkovi přístup ke slevám. Za pozornost také stojí umístění celého pop-upu. Není na středu jako u klasické stránky, ale v její horní části přímo pod logem. Umožňuje tak lépe vidět náhledy slev pod ním.

slevomat

3. Jak sdělení formulovat

Správné sdělení je pro úspěch klíčové. Lidé jsou zvyklí vyskakovací okna rychle zavírat, takže budete mít jen několik okamžiků na to návštěvníky zaujmout. Sdělení by tedy mělo být jasné, rychle srozumitelné a poutavé. Nejvíce zabírají chytlavé titulky, zajímavá a výrazná čísla nebo fakta. Následující ukázka pochází z Otto-shop.cz. Čím upoutává pozornost, poznáte hned na první pohled.

otto-shop

Jak získat vyskakovací okna

Shopsys standardně podporuje vyskakovací okna a někteří zákazníci jich hojně využívají, například Okay. V případě zájmu není problém eshop rozšířit pomocí některého z modulů či přidat software pro komunikaci s klienty pomocí chatu.

okay_popup

Závěr

Vyskakovací okna jsou výborným nástrojem pro vaše podnikání. Při rozumném používání dokážou navýšit počet vašich zákazníků či objednávek. Vždy však dbejte na to, aby okna byla přínosná i pro zákazníka.

Článek byl vytvořen pro Shopsys.cz

Leave a Reply

Naše adresa

Napište nám