Jak automatizovat reklamy na Facebooku
Personalizace a současná automatizace kampaní zní pro marketingové oddělení téměř jako rajská hudba. Facebook takové řešení vyvinul a my nyní krok po kroku poradíme s jeho implementací. Se stávající verzí Facebook Business Manageru je celý proces značně intuitivní.
Dynamické reklamy na Facebooku se stávají mezi e-shopy stále více populární, zobrazují produkty, o které již zákazník projevil zájem. Pravděpodobnost konverze je oproti standardní reklamě na Facebooku vyšší o 70 %. Aktuálně lze v reklamách cílit na více scénářů, nejvíce atraktivní jsou tyto 3.
1. Cílení na základě zhlédnutého obsahu, respektive navštívených produktových stránek.
2. Cílení po přidání položky do košíku a nedokončení objednávky. Potenciálnímu zákazníkovi můžete zboží připomenout, popřípadě mu poskytnout drobnou slevu.
3. Cílení na základě dokončené objednávky. Zákazníkovi můžete poděkovat, nabídnout mu související produkty, ukázat novou nabídku či kolekci.
Všechny typy reklam předpokládají, že se zákazník již na webové stránky podíval a některý z produktů jej dříve zaujal, jedná se tak o formu retargetingu.
Vytvoření dynamické reklamy
Postup pro vytvoření takové reklamy je velmi závislý na vašem dosavadním využívání Facebooku pro propagaci. Při prvním použití bude potřeba nastavit více položek, na což vás však Facebook sám upozorní. My se v návodu zaměříme primárně na vznik a nastavení dynamických reklam.
1. Uploadujte produktový katalog
Cesta k personalizované propagaci začíná na stránce Facebook Business Manager. Zde si vytvoříte účet, pokud ještě nemáte, a následně produktový katalog. To uděláte pomocí kliknutí na menu vlevo nahoře a následně na položku „Katalogy produktů“. Do něj je třeba nahrát všechny produkty, které chcete později pomocí reklam na Facebooku propagovat.
Katalog si můžete nazvat libovolně, pro přehlednost doporučujeme držet se pro názvu e-shopu. Jakmile je katalog vytvořený, je na čase přidat do něj produkty. Ty můžete do feedu nahrát přímo v souboru CSV, TSV, RSS či ATOM XML, k dispozici jsou rovněž ukázky souborů.
Některé e-shopy umí feedy generovat automaticky, Facebook může tyto soubory nahrávat přímo ze zadané URL, takže vaše nabídka bude vždy aktuální. Pouze je potřeba dodržet strukturu feedu podle pokynů Facebooku. Pokud vám automatické nahrávání nevyhovuje, lze zvolit ruční.
Po úspěšném uploadu se vám produkty automaticky zobrazí.
Produkty jsou nahrané, nyní je třeba poskytnout Facebooku pokyny o tom, kdy a komu má produkty zobrazovat.
2. Nastavte Facebook pixely
Po nahrání produktů kliknete na zelené tlačítko „Vytvořit reklamu“ a následně „Přiřadit zdroje“. Pokud ještě nemáte přiřazen účet pro reklamu, je potřeba jej nejdříve vytvořit. Po vytvoření či přiřazení Facebook na kartě Katalogy produktů sám nabídne možnost Vytvořit pixel.
Pixel si pojmenujte a následně vytvořte. Ve spodní části stránky nyní vidíte položku „Přidat události“.
Nyní budete přidávat jednotlivé události. Facebook pro tyto účely vytvořil návod v češtině, v němž zároveň představuje nové možnosti pixelu. Jejich funkčnost můžete následně ověřit a v případě potíží si projít pomoc přímo od Facebooku.
3. Vytvořte dynamické reklamy
Jakmile je vše hotovo, přepněte na Facebook Power Editor. Klikněte na tlačítko „Vytvořit novou kampaň“ a v nabídce účelu zvolte „Propagace katalogu produktů“.
Po vybrání katalogu se vám otevřou možnosti nastavení. Zde si můžete vybrat sady konkrétních produktů, okruh uživatelů podle jejich chování, umístění, rozpočet a plán. Vše je opět velmi intuitivní.
Jakmile vše nastavíte a kliknete na tlačítko „Pokračovat“ můžete zvolit formát reklamy. Zároveň již vidíte konečný náhled. Po vyladění reklam můžete výsledek Uložit ke konceptům, Facebook následně reklamu zkontroluje, a pokud bude v pořádku, rovnou ji spustí.
Tipy pro profesionály
Připravit a následně vyladit reklamy určitou chvíli trvá. Můžete experimentovat s upsellingem či cross-sellingem a zjišťovat, která z variant přinese lepší výsledky. Důležitý je rovněž copywriting a UX výsledné reklamy. Zatímco vybrané e-shopy přímo vybízí k dokončení nákupu či opětovnému prohlédnutí produktu, retargeting CZC.cz ve své reklamě vyvolává dojmem, že jen náhodou zobrazuje produkt, který jste před nedávným časem prohlíželi.
Držte krok
Reklamy na Facebooku se neustále vyvíjí a zdokonalují. Začnete i vy s automatizací dynamických reklam a nabídněte potenciálním zákazníkům zboží, které sami vyhledávali.
Leave a Reply
You must be logged in to post a comment.