Jak na efektivní SEO s ohledem na rozpočet
SEO se provádí kvůli tomu, aby se na internetové stránky dostalo více návštěvníků a současně se snížily náklady na PPC reklamu. Má-li k těmto efektům skutečně dojít, je třeba předem rozmyslet strategii v závislosti na rozsahu webu a rozpočtu. Ukážeme si několik variant efektivní SEO.
Kdyby mohli SEO specialisté a copywriteři pracovat s neomezeným rozpočtem, prakticky by nebyl problém dostat jakýkoli web na přední místa vyhledávání. Realita je však zcela odlišná, SEO se podfinancovává či se stává součástí balíčku vytvoření webových stránek. Pak vzniká krásná a nákladná prezentace s chybějícími či neustále se opakujícími informacemi pro vyhledávače a minimální návštěvností.
Představím tři varianty, které Vám umožní situaci částečně či kompletně změnit.
1. Základní SEO
Každý web, jehož majitel to myslí s webovou prezentací vážně, by měl mít provedenou základní SEO. U již existujících webů se v drtivé většině případů jedná téměř výhradně o napravení chyb, kterým se dlouhou dobu nevěnovala pozornost.
Prvotním úkolem je v takovém případě analýza webu a souvisejících klíčových slov. Prakticky vždy se následně opravují informace pro vyhledávače pro každou jednotlivou podstránku, struktura webu a optimalizují texty. V některých případech se doplňují základní součásti SEO jako je sitemap, pokud chybí.
Základní SEO je dobrým startovním můstkem pro všechny weby. Nejvíce se ale hodí pro menší projekty, u kterých většinu ostatních činností jako copywriting či linkbuiding vytváří samotný majitel.
2. Rozšířená jednorázová SEO
Rozšířená varianta SEO již klade větší důraz na specifika jednotlivých částí webu. Zatímco u malých projektů postačí jedna analýza klíčových slov, u větší webů je zpravidla potřeba učinit analýzu pro každou z částí. Následný postup je poté stejný jako v předchozím v případě, pouze více specializovaný.
Rozšířená jednorázová SEO se však zabývá i další aspektem optimalizace, budováním odkazů. V ideálním případě během ní vznikne dle výsledků analýz několik hodnotných děl na blog, popřípadě se rozšíří dosah linkbuidingu. Hranice v tomto směru nejvíce určuje rozpočet.
3. Průběžná SEO
Nejideálnější případ, který v konečném důsledku vede k předním pozicím ve vyhledávání. Po jednorázové optimalizaci následuje fáze, v níž se nadále buduje obsah webu a rozšiřuje jeho dosah. Zaměření neustále reaguje na aktuální trendy, čímž web postupně oslovuje více návštěvníků a vzniká multiplikační efekt.
Průběžná SEO je ideální pro všechny weby, které chtějí být na očích. Prvotní investice jsou vyšší, posléze následují nižší udržovací náklady.
Vyplatí se každá varianta
SEO je běh na dlouhou trať. Výsledky optimalizace pro vyhledávače nejsou znatelné okamžitě, ale s odstupem několika týdnů či měsíců. Výhodou však je, že pokud web jednou opravdu poctivě optimalizujete, bude Vám generovat návštěvnost několik let. Mám s tím vlastní zkušenost, nejstarší mnou optimalizovaný projekt z roku 2011 dodnes bez úprav SEO generuje návštěvníky a zákazníky přímo z vyhledávání.
Průběžná optimalizace tento proces umocní, zajistí vysoké hodnocení SEO a s tím i více potenciálních zákazníků.
Pokud máte zájem o SEO, kontaktujte mne na radek.sikyr@gmail.com nebo na tel. +420 723 721 349
Leave a Reply
You must be logged in to post a comment.