Jak vytvořit úspěšné call to action tlačítko
Jedním z klíčových faktorů konverze je podoba tlačítka. Správně vytvořená pobídka k akci zvyšuje pravděpodobnost kliknutí a přináší tak eshopu nové zákazníky či odběratele newsletteru.
Tlačítka jsou na webu jedním z nejdůležitějších elementů, jejich prostřednictvím probíhají nákupy či registrace. Proto se při navrhování designu klade zásadní důraz na vzhled a jeho okolí. Důležitý je odpovídající kontrast, stejně jako text či barva. Představíme 4 tipy pro vytvoření úspěšného call to action tlačítka.
1. V jednoduchosti je síla
Pokud zpracováváte zcela nový projekt, vždy je přehlednější začínat jednoduchým designem s minimem rušivých nabídek. Některé eshopy ve snaze o zaujetí doslova bombardují zákazníka výzvami. Na stránce se najednou ocitne 10 tlačítek, přičemž každé vypadá jinak. Návštěvník v lepším případě nabídky pozavírá, pravděpodobně ale web opustí. Příkladem stránek, které to se snahou zaujmout až přehání, může být Slever.cz. Během několika vteřin strávených na webu na mne vyskočily hned 3 okna s výzvami k akci, které zcela překryly původní nabídku.
Oproti tomu čistý design, jež návštěvníka nemate, dává vyniknout i jednoduchému tlačítku. Příkladem takového minimalismu může být Gentlemanstore.cz, který sází na elegantní bílý layout. Na stránce je pouze jedno jednoduché tlačítko, které dostatečně kontrastuje se svým okolím.
Na Gentlemanstore.cz zákazník neváhá. Pokud má o produkt zájem, získá ho na první pohled velmi snadně. Jestliže zájem nemá, chytře nastavený remarketing mu produkt bude připomínat.
2. Dbejte na kontrast
Je důležité, aby zákazník na první pohled věděl, kam má kliknout. Právě takový efekt zajistí kontrast. Nejsnadnější práce je s bílým či šedým pozadím webu, tam se běžně používá zelené tlačítko, které působí důvěryhodně. Pokud je ale kolem tlačítka několik výrazných faktorů jako produktové obrázky, můžete celou oblast zvýraznit elegantním rámečkem podobně jako eshop Timeforwood.cz
Při volbě barvy tlačítka můžete vyzkoušet více variant samotné barvy či jejích odstínů. V rozhodování o finální podobě lze využít A/B testování, kdy proti sobě postavíte dva favoritní designy.
3. Využijte směrové podněty
Zvláště u bannerů a tzv. hero images, tedy hlavních obrázků na webu, může být tlačítko doplněno o směrové podněty. Existuje jich mnoho, nejčastěji se využívají barvy, kontrast, náznak pohybu, zorného pole či naprosto zřejmé podněty jako šipky.
Mým osobním favoritem je banner z webu Mary-fashion.cz, který pomocí barev automaticky nasměrovává pohled přes červenou a černou bundu na text a tlačítko pod ním. Díky zvolené kompozici postav se neodvádí pozornost na tváře, ale pozitivní úsměv zůstal.
Více klasickou ukázkou je banner z eshopu Krasa.cz. Osoba na se dívá přímo na produkt, čímž dává směrový podnět návštěvníkům stránek. Samotné tlačítko „Chci to >>“ je sice nevýrazné, ale to vůbec nevadí, neboť k prokliku v tomto případě slouží celý banner. Call tu action funkci přebírá směrový podnět.
4. Navnaďte textem
Sdělení na tlačítku by mělo být co nejsrozumitelnější, ale zároveň se není třeba omezovat na klasické „Přidat do košíku“. Experimentujte s různými texty, které zákazníka navnadí ke kliknutí. Například Parfums.cz používá na svých bannerech „MRKNI SE“ s klíčovou dírkou a náznakem kurzoru.
Texty jsou důležité především tam, kde má zákazník více možností, například přidat zboží do košíku, nebo si nabídku uložit do oblíbených. Ostatně přesně tímto způsobem to má u nabídek vyřešené Slevomat.cz.
Všimněte si, že druhá varianta, tedy „Uložit do oblíbených“, je oproti hlavní „Koupit za…“ značně upozaděná, dokonce lze říci, že až splývá. To je samozřejmě záměrem, cílem Slevomatu je zboží prodávat.
Tlačítko rozhoduje
Přestože na samotných stránkách zabírá poměrně málo místa, je tlačítko jedním ze zásadních prvků, které rozhoduje o chování zákazníka. Je-li příliš skryté, malé či špatně rozeznatelné, návštěvník jej nemusí navzdory snaze nalézt.
Vždy tak věnujte tlačítku odpovídající pozornost, ať již bude jeho účelem nákup, registrace k newsletteru, nebo bude mít jinou důležitou funkci. Jeho výkonnost se odvíjí nejenom od umístění, velikosti a barvy, ale také od jeho okolí. Pečlivě zvažte každý prvek, který může odvádět od tlačítka pozornost.
Leave a Reply
You must be logged in to post a comment.