Marketing pro Millennials
Millennials se postupně stávají fenoménem marketingu. Jde o generaci, která vyrostla s moderními technologiemi a pohyb v online prostředí je pro ně téměř přirozenější než svět mimo něj. Ukážeme 5 strategií, kterými je dokážete na internetu zaujmout.
Millennials dospívají. Jejich podíl mezi zákazníky e-shopů se stále zvyšuje a do několika let se stanou dominantní cílovou skupinou. Je tak nezbytné začít s nimi pracovat i v rámci marketingové strategie. Trendy v online prostředí se mění velmi rychle, a čím dříve nové metody do svého mixu zařadíte, tím spíše získáte náskok před konkurencí.
1. User Generated Content
Tradiční reklamní kanály mají na Millennials pouze omezený účinek. Tito lidé jsou zvyklí na internetu procházet diskuze a hledat názory ostatních na sociálních sítích, fórech či YouTube. Někteří z nich pak tento obsah i rádi tvoří, čehož můžete v rámci marketingové strategie využít.
Jako příklad poslouží Instagram, který se i v našich končinách prosazuje vedle Facebooku stále častěji a především se dá se s Facebookem výborně propojit. Jednou z nejlepších strategií je pravidelně sdílet fotografie zákazníků na svém profilu. Zákazníci budou nadšeni, vytvoříte si s nimi osobnější vztah a zároveň získáte pravidelnou dávku nového obsahu.
Abyste dokázali své příspěvky dohledat, vytvořte atraktivní hashtag, začnete jej přidávat do svých příspěvků a zároveň zákazníky povzbuďte v jeho používání například pomocí osobního vzkazu v objednávce. Ideální hashtag by měl být krátký a snadno zapamatovatelný. Nezapomeňte fotografie sdílet i na Facebooku a ve vlastním e-shopu, kde mohou zvýšit konverzní poměr až 6x. K fotografiím na sociálních sítích můžete taktéž přidat odkazy přímo na zboží, aby si jej vaši fanoušci mohli případně snadno objednat.
YouTube
Pro Millennials je YouTube více populární, než televize, jeho sledováním tráví více času. V rámci marketingu můžete zákazníky povzbudit, aby se podělili o video s vaším produktem. Ať už přímo s jeho používáním, nebo případně rozbalováním. Alternativou je vytvořit vlastní úspěšný YouTube kanál a vytvářet videa, která budou vaši zákazníci rádi sdílet a komentovat.
2. Youtubeři a blogeři
Millennials, stejně jako většinu ostatních lidí, ovlivňuje v názoru na produkt jejich okolí. Nicméně i v tomto případě se vše přesouvá na internet do podoby blogů a YouTube kanálů. Najděte někoho z této oblasti, kdo cílí na podobnou skupinu jako vy, napište mu a nabídněte produkt k recenzování. Svého favorita můžete nalézt mezi top 100 českých a slovenských Youtuberů. Tento typ marketingu je populární zejména v oblasti módy a krásy.
3. Live streaming
Věc známá spíše z kongresů či lyžařských středisek se postupně rozšiřuje do každodenního života. Aplikace Twitch, Periscope a nově i Facebook umožňují přímý přenos fanouškům i odběratelům. Není třeba dodávat, že většina z těchto lidí jsou právě Millennials, například u Twitch jsou to dvě třetiny.
Živý přenos po internetu má výhodu vysoké autenticity a můžete s jeho pomocí prakticky s minimálními náklady představit vaši výrobu, uvádění nového produktu na trh či jinou atraktivní události, jejichž marketingový potenciál by jinak zůstal skrytý. A navíc se dá výborně propojit s předchozím bodem, jako například když Cole & Marmelade v přímém přenosu testovali novou hračku pro kočky.
4. Přínos pro společnost
Mladí lidé se zajímají o aktuální problémy světa a rádi se podílí na jejich řešení. V závislosti na vaší cílové skupině můžete do sortimentu zařadit produkty, jejichž koupí zákazník přímo přispěje na řešení určitého problému, například výcvik vodícího psa. Druhou možností je zapracovat problém do stávající firemní strategie a tu následně prezentovat. Typickým příkladem, jenž u nás již nějakou dobu rezonuje, je problematika palmového oleje, který vybraní producenti postupně vyřazují z výroby.
5. Mobil na prvním místě
Pro Millennials se telefon stal nepostradatelnou součástí života a je vysoce pravděpodobné, že právě ze smartfonu budou vaše stránky či jiné online propagační materiály zobrazovat. Proto je zásadní mít vyřešenou optimalizaci, nejdůležitější je rychlost načítání. Pokud si nejste jisti, zda jsou vaše stránky v pořádku, můžete je prověřit pomocí Google PageSpeed Insights.
Na optimalizaci by neměli zapomínat ani majitelé klasických obchodů. Millennials si jejich stránky pravděpodobně zobrazí ještě před návštěvou, včetně případných recenzí.
Trefou do černého také může být mobilní aplikace, zejména pokud nabízíte služby na více místech. Není náhoda, že všechny projekty Tomáše Čupra ji vytvořily co nejdříve po spuštění. Nová aplikace Hele je pak na používání telefonu prakticky závislá, neboť zobrazuje místa se slevou v aktuálním okolí uživatele.
Jste připraveni na novou generaci?
S technologickým pokrokem se stále zdokonalují i možnosti vaší propagace v očích Millennials. Zakomponujte do marketingu moderní nástroje a buďte blíže jim i ostatním zákazníkům.
Leave a Reply
You must be logged in to post a comment.