Obsahový marketing zvýší poptávku po vašich produktech
Obsahový marketing je nástroj, bez kterého se moderní e-shop prakticky neobejde. Jeho hlavním účelem je nejenom poskytnout potenciálním zákazníkům informace o vašich produktech, ale především vylepšit svoji pozici ve vyhledávačích.
Stejně jako kdekoli jinde, platí i na internetu jednoduché pravidlo. Čím více lidí z cílové skupiny do obchodu zavítá, tím pravděpodobnější je, že si zde vyberou a pořídí výrobek či službu. Umění není pouze v tom tyto produkty nabídnout, ale především je nabídnout správné skupině a s odpovídající propagací.
Jedním ze spolehlivých způsobů, jak toto zajistit, je obsahový marketing. Ten spočívá ve dvou krocích. Prvním je správný popis produktů a celkové texty na webu. Druhým krokem, na který se chci v tomto díle soustředit, je poskytování užitečných informací zákazníkům.
Jak to funguje
Dalo by se říci, že úplně jednoduše. Založíte si na stránkách blog, najmete copywritera a necháte ho vytvářet díla o vašich produktech, službách či souvisejících radách. Textař píše jedno dílo za druhým, vy jej vkládáte na web a spolu s počtem klíčových slov roste i umístění vašeho blogu ve vyhledávačích. Při pravidelných investicích do tohoto typu marketingu téměř vždy dosáhnete vyššího obratu. Jenže ne vždy vyšších výdělků.
Nalákat potenciálního zákazníka na váš web je totiž pouze první část. Říká se, že lidem musíte nejdříve něco poskytnout, než si od vás zakoupí produkt. Nějakou informaci, přidanou hodnotu. Když si uživatel klikne na váš článek, měl by se dozvědět něco zajímavého, nikoli pouze to, že Vaše výrobky jsou ty nejlepší na světě.
Jak pracuje copywriter
Správný článek musí být vytvořen ohledem na několik parametrů. Copywriter musí vědět:
- kdo je váš potenciální zákazník (pohlaví, věk, jeho záliby, potřeby apod.),
- co tento zákazník hledá,
- jak se na internetu chová,
- jaká marketingová strategie na něj zabírá.
Každému copywriterovi se už někdy stalo, že vytvořil veledílo, které ale nebylo zadavatelem doceněno. Cílilo totiž na špatného příjemce nebo byla nevhodně zvolená marketingová strategie.
Příklad: Texty pro firmy a koncové spotřebitele
Uvedu jednoduchý příklad rozdílu textu pro firmy a jednotlivce. Pokud tvořím text cílící na firemní klientelu, pak je potřeba dodržovat KISS metodu (Keep It Short and Simple). To znamená jednoduché představení produktu a jeho hlavních výhod, možnost nahuštění textu, vysoká přidaná hodnota. Zvýraznění textu je především pomocí odrážek a mezinadpisů, výjimečně tučně (maximálně kvůli SEO).
Oproti tomu text pro jednotlivce bude více vláčný. V závislosti na konkrétní cílové skupiny mohu užívat novotvary, expresíva, popřípadě slova přejatá z angličtiny. Informační hodnota může být nižší, protože jednotlivci více preferují kontinuální plynutí textu bez přerušování. Řečeno odborně, více redundance, méně entropie. Důležité body mohu většinou bez problémů ztučnit.
Čím větší přizpůsobení textu cílové skupině, tím vyšší je pravděpodobnost, že dílo skutečně zaujme.
Na SEO je třeba pamatovat
Texty se tvoří pro lidi, nikoli pro vyhledávače, se občas můžete dočíst. S tím lze souhlasit pouze částečně. Díla jsou skutečně určena příjemcům, ale v nenásilné formě je třeba SEO zakomponovat. Klíčová slova se sama od sebe do textu nedostanou a jejich absenci lze vyrovnat pouze mnohem vyšším počtem dalších textů nebo zpětných odkazů.
Leave a Reply
You must be logged in to post a comment.