Představujeme nástroje pro monitoring reputace na sociálních sítích
Víte, co o vás zákazníci říkají? Na sociálních sítích mohou probíhat diskuze, o kterých marketingové oddělení neví a nemůže se tak aktivně zapojit. Představíme vám nástroje, pomocí kterých budete mít vaši reputaci pod kontrolou.
Každý prodejce chce vědět, co o něm zákazníci na sociálních sítích říkají, i když jej v příspěvku neoznačí. Může tak předejít šíření zavádějících informací o značce či nalézt nové příležitosti v podnikání. Nástroje pro monitoring reputace prověřují sociální sítě na základě relevantních klíčových slov, čímž odhalují právě ty konverzace, jejichž součástí byste měli být.
Proč je monitoring důležitý
Monitorování by mělo být součástí vaší marketingové strategie na sociálních sítích hned ze tří důvodů:
1. Vyřizování stížností
V ideálním případě se zákazník se svojí stížností obrátí přímo na vaše kontakty či stránky. Mohou ale nastat situace, kdy vlivem frustrace napíše status či tweet, ve kterém společnost neoznačí. V USA dokonce více než 30 % tweetů o značce neobsahuje její označení. Stížnost se tak může začít šířit dál po internetu a poškozovat vaši dobrou pověst, aniž byste o tom věděli. Monitoringem lze takové situaci předejít.
2. Odhalování nových příležitostí
Sledováním výskytu klíčových slov můžete rovněž rozšířit portfolio produktů. Stačí zjistit, o jaké zboží mají zákazníci zájem. Můžete sledovat spojení klíčových slov s vaší značkou či vašimi produkty. Vlastníci kamenných prodejen mohou dále cílit například na spojení produktu a názvu města.
3. Zlepšování potenciálu
Tím, že budete vědět, jaké informace lidé o vašich produktech šíří, můžete nabídku dále rozvíjet, vylepšovat a dopřát tak zákazníkům lepší zážitky v budoucnu.
Pojďme se podívat na některé z možných nástrojů pro monitoring.
Mention
Mention je komplexní platforma, kterou lze používat pro monitoring konverzací vás i vašich konkurentů, měřit výkonnost a získaná data snadno exportovat. Výhodou je zaměření na Facebook, Twitter, Instagram, YouTube, Pinterest a další sociální sítě, přičemž získaná data dokáže přehledně zobrazit na jenom místě.
Sprout Social
Sprout Social je robustní sociální platforma, která disponuje širokými možnostmi pro monitoring reputace. Umožňuje nastavit konkrétní klíčová slova na dané sítě, umístění i hashtagy. Operuje se sociálními sítěmi Facebook, Twitter, Instragram, LinkedIn, Google+ a nástroji jako Bitly, Google Analytics i další. Kromě vlastní analýzy poskytuje také širokou škálu možností komunikace s publikem. Může sloužit jako program pro komplexní správu sociálních sítí.
Hootsuite
Další z možností pro monitoring reputace a současnou komplexní správu účtů sociálních sítí je Hootsuite. Operuje se všemi sítěmi jako Sprout Social, navíc přidává YouTube a další. Výhodou Hootsuite jsou rozsáhlé možnosti monitoringu a přehledná organizace výstupů na hlavním panelu, v němž zároveň data třídí podle demografických údajů či nálady příspěvků. Jde o velmi populární nástroj, čemuž jistě i přispívá možnost omezeného používání zdarma.
SentiOne
Ze společností přímo působících v České republice a dalších evropských zemích je třeba zmínit SentiOne. Jeho výhodou je šíře působení, sbírá a analyzuje veškeré zmínky vyskytující se v síti. Monitoruje články, příspěvky, komentáře, tweety, posty, statusy, blogy, video blogy, diskuzní fóra i diskuze pod články na zpravodajských portálech. Je-li vám při práci s daty bližší české rozhraní, pak SentiOne rozhodně stojí za zvážení.
Microsoft Social Engagement
Pro uživatele Microsoft Dynamics CRM je zřejmě nejatraktivnějším produktem Microsoft Social Engagement, který stejně jako konkurenční aplikace nabízí pokročilé možnosti monitoringu i komunikace se zákazníky. Nástroj umožňuje přesnou identifikaci vlivných osob i typického nákupního chování. Podklady čerpá ze sociálních sítí Twitter, Facebook, Linkedin, YouTube, Pinterest, Instagram a více než tisícovky dalších zdrojů.
Social Insider
Jedna z nejoblíbenějších platforem pro monitoring a analyzování sociálních médií na českém internetu čerpá data z Facebooku, Twitteru, Google+, YouTube, tisíců blogů a zpravodajských serverů. Umožňuje přehledný monitoring klíčových slov, veškeré funkce si lze zdarma vyzkoušet v demo verzi.
Monitora
Dalším českým zástupcem je Monitora, která se primárně prezentuje jako nástroj pro monitoring médií. Její hlavní předností je měření mediálního zásahu, Monitora dokáže analyzovat dopad PR aktivit. Databáze sahá až do roku 2008 a zahrnuje i data ze sociálních sítí.
Marketing Miner
Marketing Miner je komplexní nástroj, který poskytuje podklady pro webovou analytiku, SEO, PPC, webdesing, copywriting a další marketingové aktivity.
Sociálními sítěmi to nekončí
V Česku před lety vzniklo či působilo mnoho nástrojů pro účely monitoringu, jejich potenciál však zůstal dlouhou dobu nevyužitý. Dnes se již monitoring sociálních sítí řadí mezi nástroje, které si málokterý velký e-shop dovolí ignorovat. Nezapomínejte však na to, že je třeba monitorovat také obsah vyhledávačů například pomocí Google Alerts, získaná data vyhodnocovat a v případě potřeby reagovat.
Leave a Reply
You must be logged in to post a comment.