Přiveďte k akci neaktivní odběratele newsletteru
I ten nejaktivnější zákazník jednoho dne přestane otevírat vaše e-maily. Možná získá dojem, že se jejich obsah stále opakuje, nebo na ně již nebude mít čas. Představíme vám strategii, se kterou jej získáte zpět.
V zájmu každého e-shopu je, aby jeho zákazníci rádi dostávali či ideálně se přímo těšili na newslettery. Pokud tomu tak není, zprávy končí často v koši nebo přímo ve složce Spam. Máte-li v databázi spoustu neaktivních či otrávených odběratelů, nejenom, že se zásadně sníží efektivita e-mailingu, ale může to poškodit celou doménu.
Proto je potřeba s neaktivními odběrateli pracovat. Ideální strategie se je nejdříve pokusí znovu oslovit a získat, a pokud to nezabere, definitivně je odstraní z databáze. MarketingSherpa dokázala takto oslovit nejdříve 8,33 % neaktivních odběratelů a následně dalších 8,57 %. To je bezmála 17 % reaktivovaných odběratelů, kteří se nyní mohou znovu stát zákazníky.
Jak na to?
Existuje více způsobů, jak takovou kampaň provést. Představíme základní postup skládající se ze 4 e-mailů. Jejich cílovou destinací budou e-mailové schránky těch uživatelů, kteří již 90 dní neotevřeli žádnou vaši zprávu.
1. Chybíte nám
Účelem první zprávy je připomenout odběrateli, že už jste o něm dlouho neslyšeli. Skvěle to funguje například s obrázkem smutného štěňátka, který jsme ukazovali v článku Jak na automatické e-mailové kampaně. Pro větší efektivitu můžete do těla zprávy přidat některé zajímavé produkty a případně také drobnou slevu.
Celý e-mail by měl být sestavený tak, aby na první pohled budil pozornost a zájem ještě před otevřením. K tomu je ideální optimalizovat jej pro hlavního poštovního klienta vašich zákazníků, což bude pravděpodobně Seznam.cz. Pro něj by mohl úvod zprávy vypadat takto:
„Kam jste se poděli? Radku, vytvořili jsme speciální nabídku přímo pro vás, naleznete ji uvnitř e-mailu společně s roztomilým překvapením.“
Pokud odběratel e-mail otevře, pak se automaticky vyřazuje z databáze neaktivních adres.
2. Nabídka, která se neodmítá
V druhé zprávě pošlete odběratelům tak velkou slevu, že ji nebudou moci odmítnout. Nebo jim představte jinou atraktivní nabídku. Můžete vyzkoušet:
- slevu na 1 kus zboží (30-90 % podle toho, kolik si můžete dovolit)
- dva produkty za cenu jednoho
- dárek ve formě kreditů (uplatňuje např. Damejidlo.cz)
Čím lepší nabídka pro zákazníka, tím více se jich vrátí mezi aktivní odběratele. Navrhněte jim něco, co je donutí rychlostí blesku e-mail otevřít a kliknout na odkaz na vaše stránky. A to i za cenu, že budete na tomto nákupu tratit. Budoucí prodeje vám to vynahradí.
3. Váš účet bude za X dnů smazán
Pokud ani dva předchozí e-maily nezaberou, slušně odběratele informujte, že jejich účet bude během 7 dnů smazán, pokud do té doby neučiní objednávku. Zároveň jim připomeňte nabídku z předchozí zprávy.
4. Váš účet byl smazán
Poslední zpráva, kterou od vás uživatel dostane, jej bude informovat o smazání účtu. Dejte jim možnost vše obnovit pomocí odkazu a znovu jim připomeňte nabídku z druhé zprávy.
Tímto způsobem vyřadíte z databáze ty e-mailové adresy, které většinou již nyní padají automaticky do složky Spam, a zároveň dokážete znovu zaujmout část odběratelů, kteří vaše zprávy přehlížejí.
Tipy pro váš e-mailing
Pokud se dlouhodobě potýkáte s nízkou čteností vašich zpráv a zájmem odběratelů, je možné, že nevědomky děláte ve svém e-mailingu chyby. Pojďme proto ukázat několik tipů, které zefektivní váš e-mailing.
Vyhněte se noreply
Zákazník by měl mít možnost kontaktovat vás způsobem, který mu nejvíce vyhovuje, včetně přímé odpovědi na e-mail. Lepší adresa, než noreply@vasefirma.cz je proto například zakaznici@rohlik.cz, rezervace@restu.cz nebo přímo hezkyden@slevomat.cz.
Věnujte pozornost předmětu zprávy
Zřejmě nejdůležitější část zprávy je její předmět, který rozhoduje o tom, zda zákazník zprávu vůbec otevře. Proto je ideální předmět každé zprávy důkladně promyslet. Několik základních rad:
- Vyhněte se okatým frázím typu „Nejlepší nabídka“, lidé je ignorují
- Personalizujte předmět, jak jen to je možné, ideálně oslovujte zákazníky jejich jménem
- Buďte inovativní, vyhněte se opakování stejných frází
- Pamatujte, že kratší předmět je někdy lepší
- Vždy testujte
- Ptejte se, otázky v předmětu mají často dobré výsledky
- Používejte obrázky a emotikony
- Je-li to možné, vyvolejte dojem časové tísně
Náhled zprávy
Dejte si záležet na textu, který příjemce vidí předtím, než zprávu otevře. Vyhněte náhledu kódu, ideální je atraktivní informativní text.
Po otevření
Po otevření musí být e-mail jednoduchý a snadno srozumitelný s tahem na branku. Jakmile uživatel začne nad zprávou příliš přemýšlet, ztratíte ho. Jednoduchosti by měl odpovídat i design.
Podívejme se na příklad zprávy od společnosti dTest s propracovaným náhledem, kterému nechybí chytlavý předmět.
„Proč ještě nejste s námi? Registrace do hromadné změny dodavatelů energií končí za pár dní. Nepropásněte svou příležitost.”
Po otevření je zpráva velmi jednoduchá se zvýrazněnými podstatnými informacemi.
Závěr
Znovu zaujmout odběratele, kteří vaše zprávy již několik měsíců ignorují, není jednoduché. Nicméně s propracovanou strategií, která bude dostatečně motivační, obnovíte alespoň u části příjemců zájem o vaše produkty.
Leave a Reply
You must be logged in to post a comment.