Proč skončil Easytask.cz

Jeden z největších českých projektů pro zprostředkování zakázek se rozhodl ukončit činnost. Nenašel trvale udržitelný obchodní model.

Easytask logo

Easytask začínal jako jednoduchý web, na kterém mohl kdokoli zadat zakázku, která byla následně přeposlána potenciálním dodavatelům z databáze. Zájemci se na ni mohli přihlásit a nabídnout zadavateli své služby. Svým způsobem šlo o podobný způsob, který využívá Webtrh.cz, pouze technicky pokročilejší a více otevřený veřejnosti.

Pokus o monetizaci neuspěl

Easytask.cz byl od svého začátku zdarma pro všechny strany. Později se rozhodl přejít na zpoplatněný model, který zpracovatelům zakázky snižoval odměnu o 15 %. Problém však spočíval v cílové skupině. Zadavatelé a dodavatelé byli převážně fyzické osoby, neplátci DPH. Oproti tomu společnost LMC Group, vlastnící Easytask.cz, DPH odváděli.

Například u zakázky s rozpočtem 5.000 Kč tak dva neplátci DPH museli při realizaci přes Easytask.cz zaplatit daň ve výši 868 Kč, provizi ve výši 620 Kč a pro vlastního zpracovatele zbývalo 3.512 Kč, tedy zhruba 70 % původního rozpočtu. Proto dodavatelé postupem času začali volit raději jiné cesty.

Snaha přilákat do projektu velké hráče a projekty rovněž neuspěla. Velké české firmy mají stále často averzi k outsourcingu, popřípadě neumí s partnery komunikovat. Easytask.cz si v tomto směru vzal příklad v západních zemích a v ČR předběhl svou dobu. Na západě si již velké firmy uvědomily, že freelanceři a malé agentury jsou pověstné štiky v rybníce, jejichž odlišný styl práce dokáže firmám přinést konkurenční výhody.

Pějme ódu za Easytask

Za celý tým Radeksikyr.cz děkuji Easytasku za jeho působení na českém trhu. Byli jsme jeho součástí velmi dlouho jako certifikovaní dodavatelé a garanti služeb nejvyšší kvality. Získali jsme zde cenné zkušenosti i zpětnou vazbu práce. Na českém trhu bude obdobný nástroj jednoznačně chybět.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Naše adresa

Napište nám