Vytvářejte snadno profesionální infografiky
Infografiky umožňují přehledně ukázat výhody vašich produktů či jiné zajímavé informace, kterými oslovíte nové zákazníky. Představíme vám nástroje, se kterými dosáhnete profesionálních výsledků s minimálními náklady.
Dobře vytvořená infografika se pozná tak, že je pro příjemce snadno srozumitelná a zároveň vzhledově atraktivní. Eshopistům a content specialistům se většinou myšlenka zakomponovat infografiku do webu zamlouvá, ale při představě časové a finanční náročnosti na vytvoření raději dají přednost jinému obsahu. V tomto článku ukážeme, že to jde i jednoduše.
Proč jsou infografiky v e-commerce důležité
V záplavě podobných produktů se většina zákazníků orientuje obtížně. Optimálně zpracovanou infografikou jim názorně představíte přednosti vašeho zboží. Data a statistiky posilují důvěryhodnost vašeho webu, ještě důležitější je ale vizuální efekt. Dle searchenginejournal.com je 30x vyšší pravděpodobnost, že si návštěvník infografiku projde oproti textu bez obrázků.
Dobře vytvořená a optimalizovaná infografika se rovněž častěji dočká sdílení na sociálních sítích a při propracovaném PR vám může přinést zpětné odkazy ze zajímavých zdrojů. Lidé ji mohou stahovat a umísťovat na své stránky, nezapomeňte do ní proto zapracovat své logo.
Jak zpracovat první infografiku
Základem úspěšné infografiky je rešerše a sběr atraktivních dat. Shromažďujte v Excelu či Tabulkách Google všechny statistiky, které by mohly vaše zákazníky zaujmout s ohledem na jejich zájmy a zvolená témata.
Neméně důležité jsou zdroje. Mohou jimi být zákaznické ankety, rozhovory či průzkumy. Pokud budete data přejímat z jiných webových stránek, volte pouze oficiální data či informace od specialistů v oboru. Vždy se snažte dohledat původní zdroj, abyste se ujistili, že data nebyla změněna.
Jakmile máte podklady pohromadě, je čas vytvořit infografiku. Snažte se být co nejvíce vizuální, používejte grafy a tabulky. Před vlastním nasázením dat nejdříve naplánujte jejich rozvržení, ať už v počítači, nebo na papír. Můžete se inspirovat některým z wireframe, které vytvořil SeeMei Chow a my jej pro potřeby tohoto článku upravili.
Pamatujte, že úspěšná infografika musí být vytvořena pro čtenáře a udržovat jejich pozornost od začátku do konce. Začněte například se zajímavým faktem a postupně jej rozvádějte podobně jako příběh. Vlastní zpracování volte tak, aby bylo pro čtenáře příjemné a lehce čitelné. Rozhodně není nutné a ani žádoucí použít všechny možnosti, které programy nabízí.
1. Venngage
Venngage.com je velmi oblíbeným nástrojem pro tvorbu infografik s bohatou nabídkou šablon pro vytváření reportů, prezentací i plakátů. Základní verze zdarma vám umožní přístup k úzkému výseku obsahu, avšak i s ním lze vytvořit atraktivní infografiky pro vaše zákazníky. Pokud nás nástroj osloví a zvolíte verzi Premium, získáte široké možnosti editace a kompletní přístup k databázi. Venngage podporuje drag-and-drop a propracované možnosti personalizace.
2. Easelly
Easel.ly je, jak již název napovídá, jednoduchým nástrojem. Umožňuje snadnou tvorbu infografik i uživatelům bez zkušeností s designem. Základní verze je zdarma, její databáze je spíše menší, ale na druhou stranu umožňuje nahrání vlastních obrázků. Pro publikaci na blogu či sociálních sítích nástroj bohatě postačuje. Verze Pro obsahuje větší nabídku šablon.
3. Piktochart
Mezi profesionály důvěrně známý Piktochart.com poskytuje všechny potřebné nástroje pro působivé výsledky. Témata jsou navržená specialisty a neustále aktualizovaná. Do infografik umožňuje také zakomponovat interaktivní elementy a video obsah. Verze zdarma má však velmi omezené funkce, plný potenciál nástroje využijete až s prémiovou variantou.
4. Infogram
Pokud hledáte nástroj pro zpracování objemných dat s interaktivními grafy a tabulkami, vyzkoušejte Infogr.am. Umožňuje nahrát data přímo ze zdrojů jako Dropbox, Google Analytics či tabulky Excel a přeměnit je na vizuální atraktivní obsah.
5. Visme
Visme.co je flexibilní nástroj pro tvorbu infografik, wireframe či interaktivního obsahu webových stránek. Nabízí širokou škálu předdefinovaných šablon, které můžete přeměnit do infografiky během několika minut. Je intuitivní a zároveň značně variabilní.
6. Canva
Posledním jmenovaným je známý nástroj Canva.com s opravdu bohatými možnostmi vytváření vizuálního obsahu. Obsahuje značné množství šablon, obrázků, filtrů a fontů, které umožňují vytváření celé škály infografik, prezentací, letáků či dokonce jídelních lístků pro restaurace a mnoho dalšího. Canvu lze tak spíše považovat jako alternativu photoshopu.
Ukažte, v čem jste lepší
Atraktivní infografiky se mohou snadno stát vítanou pomocí pro zaujetí návštěvníků i jejich konverzi. Obohaťte jimi obsah svého e-shopu, blogu i sociálních sítí a přilákejte nové čtenáře.
Leave a Reply
You must be logged in to post a comment.