10 nejhorších chyb na webových stránkách, které vás připraví o zákazníka
Naprogramování, grafika, texty, SEO, hodnocení. Webové stránky se skládají z mnoha částí, které spolu vzájemně komunikují a vytváří celkový dojem. Pokud je některá z těchto částí zanedbána, zhoršuje se celková schopnost zaujmout čtenáře a zákazníky. Pojďme si představit ty nejhorší chyby a jejich řešení.
Dojem, který Vaše webové stránky zanechají na návštěvníkovi, se odvíjí z celé řady faktorů. Pokud v některé z částí webu uděláte zásadní chybu, ostatní to již zpravidla nenahradí. Řetěz je vždy tak silný, jak silná je jeho nejslabší část.
1. Dlouhé načítání stránek
Tímto se dokážete vyřadit velmi rychle. Jakmile se vaše stránky načítají déle než 3 vteřiny, většina návštěvníků to vzdá a jde jinam. Chyba bývá většinou v naprogramování, skriptech či nekvalitním hostingu.
2. Nekompatibilita
Pryč jsou ty časy, kdy stačilo projít vznikající stránky pomocí Internet Exploreru, Firefoxu, Chrome a následně vynadat programátorovi. Dnes je již nutností responzivní design, tedy takový, který se přizpůsobí na míru zařízení. Alternativou je udělat dvě varianty stránek pro standardní počítače a smartfony. Ať už uživatel zvolí jakékoli zařízení, Vaše stránky by se na něm měly použitelně zobrazit.
3. Nepřehledná grafika
Přehlednost je na internetu na prvním místě. Nikdo nebude na vašich stránkách vyhledávat jednu konkrétní sekci půl minuty. Musí ji vidět hned, nebo mít alespoň příležitosti ji vyhledat pomocí políčka pro vyhledávání. Jinak jde jinam.
Jak to může správně vypadat ukazuje například Mironet.cz. Po návštěvě stránek ihned vidíte hlavní kategorie i obrázky. Hledaný produkt lze rovněž jednoduše zadat.
4. Špatně zvolené barvy
Každá barva působí na člověka trochu jiným dojmem. Zatímco zelenou či modrou máme spojenou s uvolněním a pohodou, červená je naopak agresivní. Špatně zvolená barva loga, písma či celých stránek dokáže odehnat zákazníky dříve, než dočtou první větu textu. Řešením je například A/B testování.
5. Příliš málo či mnoho textů
Výzkumy ukazují, že lidé při procházení webu vnímají text a obrázky rozdílným způsobem. Jednoduše řečeno, obrázky baví, lidé je rychle prolétnou a jdou jinam. Text baví méně, ale zapojuje logické uvažování a přemýšlení. Příliš mnoho či málo textu má tak negativní vliv na prodeje. A mimo to je zde ještě jeden aspekt, SEO, jež se váže právě na texty. V nápravě pomohou například data z Google Analytics.
6. Chyby v textech
Hrubky, stylistické chyby či přímo nesmysly na webové stránky nepatří. I jedna výraznější hrubka dokáže spolehlivě odradit část potenciálních zákazníků.
7. Nesoulad textů a obrázků
Text i obrázky na webu musí být v souladu a vyjadřovat podobné emoce. Budete-li mít na obrázku šťastnou ženu, těžko uvěříte, že právě ztratila kabelku. To je přesně ten důvod, proč po vás profesionální copywriter bude požadovat náhled stránek. I sebelepší text je na nic, pokud obrázek poblíž něj vyjadřuje jiné emoce.
Výborně sladěné poselství textů a obrázků má například web Partners.cz, z něhož pochází ukázka níže.
8. Příliš okatá propagace
Slogan: „Naše výrobky jsou zaručeně nejlepší“, asi už nikoho nepřesvědčí. Pokud jich máte plnou stránku, můžete se rozloučit s tím, že by někdo chtěl takový nejlepší výrobek vyzkoušet. Existují mnohem efektivnější metody, než přímá okatá propagace. Například můžete zákazníkovi napsat, jaké výhody mu Váš produkt přinese.
9. Chybějící SEO
I nádherné stránky se skvělými texty mohou být zcela zbytečnou investicí, pokud se o nich nikdo nedozví. Pokud vaše snaha o SEO skončila umístěním prezentace na internet, pak se pravděpodobně nemůžete chlubit zrovna vysokou návštěvností. Řešením je optimalizace.
10. Špatné hodnocení zákazníků
Ať už nabízíte produkty či služby, zákazníci si na Vás vždy vytváří názor, který poměrně často také šíří na internetu v různých diskuzích či srovnávačích. Podporujte tyto názory a napravujte případné chyby. Protože nic nedokáže odrovnat podnikání tak jednoduše, jako špatné hodnocení zákazníků.
Utíkají z Vám ze stránek návštěvníci?
Kontaktujte mne na radek.sikyr@gmail.com nebo na tel. +420 723 721 349 a společně nalezneme řešení
Leave a Reply
You must be logged in to post a comment.