3 marketingové trendy pro rok 2016
Jen za uplynulý rok rostly tržby české e-commerce o 26 %. Mamutí vliv na tom mělo hospodářské oživení i nástup propracovaného online marketingu u velkých a středních firem. Pojďme si představit 3 hlavní trendy, které ovlivní trh v letošním roce.
Online marketing se dnes skládá z více kanálů, ať již jde o propagaci na sociálních sítích, e-mailing, SEO, PPC a či jiné. Ještě před několika lety by řada z těchto pojmů byla velkou neznámou, nicméně v současné době jsou základními pilíři marketingu, bez nichž se úspěšné e-shopy neobejdou. Spolu s vývojem technologií přichází i letošní rok nové možnosti. Je na čase podívat se, kterým směrem se bude soustředit pozornost.
Větší prostor pro emotikony
Emotikony byly dlouhou dobu téměř výhradně součástí komunikace mezi dvěma lidmi. S nástupem sociálních médií se to ale změnilo. Rok 2016 je ve znamení vzestupného používání emotikon jako přímého nástroje online marketingu. A rozhodně to není náhoda, podle výzkumu WordStream příspěvky se smajlíkem zaujmou o 25,4 % lidí více, než ty bez něj. A to se ve chvíli, kdy Facebooku platíte za počet zobrazení, opravdu hodí.
Používejte emotikony na sociálních sítích, ať už Facebooku, Twitteru či Instagramu. Velcí hráči jako Parfums.cz to již dělají.
Zvláště mladší ročníky vyjma emotikonů zaujmou také hashtagy. Jejich původní funkcí byla kategorizace obsahu, nicméně lidé je používají i přímo ke komunikaci. #alzacz #instagram #chybimimozemstan
Nativní videa
Nativní videa se začala naplno objevovat po spuštění funkce automatického přehrávání na Facebooku. V roce 2016 se očekává jejich rychlý vzestup, neboť jsou se statisíci či miliony zhlédnutí mezi uživateli natolik oblíbená, že je často sami šíří sami i s logem vaší společnosti.
Videa je ideální vytvářet tak, aby byl jejich obsah univerzálně srozumitelný. Největší úspěch sklízí názorné snímky s hudebním doprovodem a minimem textu. Velmi časté jsou například krátké zrychlené video návody či recepty, ukázkou může být video od Tasty.
Vytvářením vlastních nativních videí, která budou nepřímo propagovat vaši značku, získá o vás a vašich produktech povědomí mnohem více lidí.
Nastupující virtuální realita
Trendem letošního roku také nastupující virtuální realita, která má potenciál zásadním způsobem změnit e-commerce trh. Potřebné vybavení se stále vyvíjí, nicméně již nyní si lze udělat představu, jak by mohlo nakupování v praxi vypadat.
Cílem je, zákazník ve virtuální realitě cítil to samé, jako kdyby reálně daný produkt prohlížel. Při výběru dovolené si bude moci projít hotel i pláž, oblečení si vyzkouší, aniž by opustilo váš sklad. V diskuzi na WIRED Retail 2015 padla zajímavá myšlenka z pohledu uživatelů. Podle Henryho Stuarta bude zboží ve virtuální realitě uspořádáno tak, aby se zobrazovala vždy pouze relevantní nabídka. Odpadnou tak problémy s výběrem správné velikosti oblečení či s přístroji, které se chovají jinak, než zákazník očekával.
Na plný rozvoj virtuální reality si ještě chvíli počkáme, nicméně zákazníci na ni slyší již teď. Dejte jim okusit pocit 3D zážitku například 360° fotografiemi či produktovými videi. Vytvářejte video obsah, který jim ukáže, jak by na vašem e-shopu mohlo nakupování ve 3D vypadat. A buďte připraveni na den, kdy bude možné novou technologii rozvinout naplno.
Aktivně sledujte a používejte nové trendy
Pro velké a střední e-shopy je důležité, aby aktivně šly vstříc novým technologiím a marketingovým trendům i navzdory určitému risku, které s sebou investice do marketingu nese. Schopnost adaptovat se na nové kanály a vyvinout optimální postupy chvíli trvá, a pokud budete u zárodku takového kanálu, dokážete využít jeho potenciál mnohem dříve, než vaši konkurenti.
Leave a Reply
You must be logged in to post a comment.